RANSKIS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RANSKIS

Ranskanbulldoggi Foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)

Siirry alas 
+5
tommikentta
kaurapuuro
Jaana
Niia
emmuska
9 posters
KirjoittajaViesti
Lana-tyt
Vierailija




Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 0:29

Tässä rekisteröitymistä odotellessa jo kyselen, että mitä valmisruokaa / nappulaa palstalaisten ranskikset syövät?

Meille tuli juuri 2,5 vuotias kodinvaihtajanarttu, joka on todella nirso ja huono syömään. Edellisessä kodissaan se on tottunut syömään Jahti & Vahti energiaa + lisäksi kotiruokaa. Koira syö kerran päivässä, useammin ei maistu.

Olen jatkanut meillä nyt alkuun samalla nappulalla, ja kotiruokana se on saanut aina keitettyä riisiä + paistettua jauhelihaa. Nappulat ei maistuisi ollenkaan ilman sekaan laitettua riisi&jauhissekoitusta.

Kaikki muuten ok, mutta koira suoraan sanoen piereksii ja paljon aina ruokailun jälkeen. Osasyynä on varmaan kuonon lyhyydestä johtuva "hotkiva" syömistyyli, eli koira vetää ilmaa ruoan mukana. Mutta osasyyllinen on varmaan itse ruokakin.

Luulisin, ettei riisi ja jauheliha aiheuta hajuhaittoja (vai olenko väärässä?), vaan syyllinen on nappula. Olen ajattellut kokeilla Royal Caninin ranskiksille tarkoitettua nappulaa, josko maistuisi ja auttaisi. Kenelläkään kokemuksia ko. ruoasta, tai voitteko suositella jotain hyvää ja maistuvaa nappulaa.

Kiitos!
Takaisin alkuun Siirry alas
emmuska
Valioyksilö
Valioyksilö



Viestien lukumäärä : 470

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 1:21

Moi Smile

Meidän nirsoilijat syävät royal caninin mini sensitiveä .Tämä ruoka tuntuu maistuvan hyvinkin nirsoille koirille, eikä meillä hajuhaittoja ole Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Niia
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Niia


Viestien lukumäärä : 567
Location : Helsinki

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 5:37

Meillä syö välillä rc ranskista ainakun sitä on saatavilla.Muuten kotiruokaa ja barffia. Pää säänöisesti barffia Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) 719636 Meillä pieree kaikki koirat vaikka ovattin eri rotua ja kaksi muuta syö vaan nappulaa. Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_biggrin
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.crossbones.fi
Jaana
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Jaana


Viestien lukumäärä : 1809
Location : Aura

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 6:10

Oon vankasti sitä mieltä, että hajuhaitat johtuu lähestulkoon aina sopimattomasta ruokavaliosta. Kannattaa siis varmaan kokeilla jotain muuta nappulaa. Mulla koirat syö tällä hetkellä RC:n Sensibleä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.expectopatronum.info
kaurapuuro
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
kaurapuuro


Viestien lukumäärä : 1171

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 6:22

Ja kun vaihdat ruokamerkkiä, niin elä heti luovuta jos vatsa menee hieman löysäksi ja hajuhaitat lisääntyy. Omalla ranskiksellani tilanne tasoittuu yleensä noin viikon päästä jolloin näkee jo rauhoittuuko rupina.
Itse olen huomannut että ihan kevyintä ruokaa ei kannata ottaa koska sit tuppaa massa häviämään (lihakset), tai sitä kevyttä joutuu antamaan isommat satsit. Tietty koira kohtaista.
Kuppiteline on myös hyvä joka hieman korottaa. Ei tartte pumpata sitä ilmaa niin paljon mukana kun hotkii Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_biggrin

Meillä syödään eläinlääkäristä ostettua ankka-maniokki ruokaa, mut tätä testaillaan ihottuman takia (kallista ku piru Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_evil ).
Takaisin alkuun Siirry alas
Jaana
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Jaana


Viestien lukumäärä : 1809
Location : Aura

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 6:27

^ Ankka-maniokki on kallista! Syötin sitä Ruutille vaikka kuinka kauan, kun en uskaltanut vaihtaa perunapohjaiseen, mutta ei ankka-peruna sen kummemmaksi osoittautunut. Sitäkin kannattaa siis kokeilla! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.expectopatronum.info
kaurapuuro
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
kaurapuuro


Viestien lukumäärä : 1171

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 6:39

Heh, mä oon vaan jotenki niin kriittinen tota perunaa kohtaan ku esim mun mäykyn maha ei sulata sitä olleskaan. Tiedän... Rulla ei oo Elli Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_lol Tuo vaan huono puoli ku toi ruoka on sitä pikku nappulaa. Yks aina yskii ja kakostelee syönnin jälkeen, ihan silleen että joku nappula jääny kurkkuun. Isoilla papanoilla ei tee tota.... Ja sit ku toi ruoka ei turpoo Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_eek
Takaisin alkuun Siirry alas
Jaana
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Jaana


Viestien lukumäärä : 1809
Location : Aura

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 6:44

Mä olin kans ylikriittinen perunaa kohtaan, mutta meillä se ei ainakaan aiheuttanut mitään oireita, vaikka Ruuti esim. hiivaan taipuvainen onkin. Se pikkunappula oli tosiaan raivostuttavaa ja kantautui hyvin bulldogin huulissa joka paikkaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.expectopatronum.info
tommikentta
Avoimessa, lähes valioyksilö
Avoimessa, lähes valioyksilö



Viestien lukumäärä : 100
Location : OULU

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 7:13

Meillä syödään tuota French Bulldog junioria, muuta huonoa ruuassa ei meidän kohdalla ole ollut kuin HINTA! Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) 328976

Maistuu hyvin, hajuhaitat vähentyneet ja tavara mitä peräpäästä pukkaa on ok Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) 663232
Takaisin alkuun Siirry alas
Pablissimo
Avoimessa, lähes valioyksilö
Avoimessa, lähes valioyksilö
Pablissimo


Viestien lukumäärä : 138
Location : Helsinki

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 7:22

^ yhdyn edelliseen(pirun kallista)....meillä kokeiltiin kans ranskis nappulaa ja hajuhaitat lieveni huomattavasti, mut nyt ollaan taas siirytty semi barffiin. Ja eletään hajujen kanssa tongue
Takaisin alkuun Siirry alas
tommikentta
Avoimessa, lähes valioyksilö
Avoimessa, lähes valioyksilö



Viestien lukumäärä : 100
Location : OULU

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty28.12.09 9:19

^^

Eikai siinä jos lompakko kestää nii hyvä ruoka! Meillä ei lompakko kestä, mutta ainoita ruokia mikä soppii hyvin! Eli mitäpä sitä ei tuon etteen tekisi, Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) 131442
Takaisin alkuun Siirry alas
Kotisiili
Nuori
Nuori



Viestien lukumäärä : 67
Location : Kerava

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty29.12.09 0:41

Olen siis tämän keskustelun aloittaja, sain nyt tunnukset Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_smile

Ostin eilen rekulle RC:n Sensibleä. Toinen vaihtoehto olisi ollut RC:n ranskisruoka, mutta se oli loppu ko. liikkeestä, eikä tietoa tilaavatkokaan lisää, kun menekki on niin pientä.

Hyvin uusi ruoka maistui koiralle vaikka onkin nirsokki, annoin sitä nyt kolmanneksen annoksesta ja loput entistä safkaa. Vaihdellaan pikku hiljaa siihen kokonaan, ja katsotaan mitä käy. Tuskimpa asiat huonompaan suuntaan menee ainakaan.

Luojan kiitos tuolla ei ole allergioita *kop kop koputtaa puuta*.
Takaisin alkuun Siirry alas
TinyBlack
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani



Viestien lukumäärä : 1162

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty29.12.09 5:37

Meillä syödään RC 4300, on syöty jo kauan Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) 719636 Ranskanbulla nappulaa koitin, mutta se ei uponnut Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_scratch RC Sensibleä ostin keran kun 4300 oli loppu, hyvin meni sekin.

Mainitsiko joku tuolla että kallista Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_question Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_scratch Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_scratch
Mulla on 9 bullaa, 2 viikkoa kestää se 15 kg säkki Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_eek
Aina annetaan nappulan lisäksi jotain muuta, tänäänkin kävin taas Kennelrehun autossa ja ostin broilerin siipiä, broilerin kauloja( Atte ja Heta tulevat hoitoon Uudeksi Vuodeksi, eivät osaa syödä siipiä, mutta Kulti siinä on hyvin taitava!) ja raakaa lohta. Ajattelin laittaa riisin kanssa laatikkoa uuniin tai jos vaikka perunaa ja lohta Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_scratch
Tuosta kalleudesta, ei meillä kyllä raha pesää tee Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_scratch
Aina on Matti kukkarossa, ainakin tällaisella yksinhuoltaja eläkeläisellä Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_eek Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_eek
Takaisin alkuun Siirry alas
Pablissimo
Avoimessa, lähes valioyksilö
Avoimessa, lähes valioyksilö
Pablissimo


Viestien lukumäärä : 138
Location : Helsinki

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty29.12.09 13:48

^ Mistä ostat RC nappulat? Ainakin mun mielestä se ranskis versio siitä on suht tyyristä.... Mut voi johtua myös siitä et sen lisäks et mä oon köyhä ni mä oon myös pihi ashamed Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Kotisiili
Nuori
Nuori



Viestien lukumäärä : 67
Location : Kerava

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty29.12.09 20:52

Eihän nuo RC:n ruoat mitään halpoja, ole, tuota Sensibleä 2,5 kg:n säkki (ostin alkuun vaan pienen säkin, jos ei olisi kelvannutkaan tai muuten sopinut) maksoi pari kymppiä. Ja aika äkkiähän se menee. Ohjeen mukaan 6 kg koira syö siitä 22 päivää, mutta Lana painaa tuplat, ja jos ruokaa annostaa vielä paljon liikkuvan koiran mukaan, niin eipä tuo kauaa kestä.

Isossa säkissä jää tietty kg-hinta hieman alhaisemmaksi. Mutta hyvästä kannattaa maksaa Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_biggrin Lana on syönyt tuonta Sensibleä vasta pari päivää, ja jo nyt vatsa vaikuttaa voivan paremmin, kaikin puolin. Ja maistuu!
Takaisin alkuun Siirry alas
tommikentta
Avoimessa, lähes valioyksilö
Avoimessa, lähes valioyksilö



Viestien lukumäärä : 100
Location : OULU

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty30.12.09 0:18

Kyllä mun mielestä RCn French Bulldog, ainaski juniori on kallista. Jos ruoka maksaa reilut 30e 4kg niin on siinä kilohinta kohillaan, junnua ei saa isomissa säkeissä. Mutta meillä on syöty tuota nyt siitä asti ku se ilmesty ja vieläki maistuu hyvin.
Takaisin alkuun Siirry alas
TinyBlack
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani



Viestien lukumäärä : 1162

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty30.12.09 3:54

15 kg säkki RC 4300 maksaa about 75 euroo ( huomenna menen taas hakeen, sitten ei tarvii tänä vuonna enää Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_rolleyes ), mutta mulla on hieman apua siitä, että olen RC kasvattajakerhon jäsen ja silloin saa 20 % alennusta Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) 719636
Takaisin alkuun Siirry alas
Lotta
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Lotta


Viestien lukumäärä : 575

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty30.12.09 4:07

^Alennus on 25% ja M&M-platinakortilla saa vielä -5% cheers
Isolle ranskisnappulasäkille jää hintaa EUR 52,16 ja viimeksi ostin 15 kiloa RC sensibleä hintaan EUR 49,59..
Takaisin alkuun Siirry alas
Kotisiili
Nuori
Nuori



Viestien lukumäärä : 67
Location : Kerava

Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty10.01.10 21:48

Nyt on pari viikkoa syötetty RC:n Sensibleä. Maistuu hyvin, ja hajuhaitat ovat loppuneet Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_biggrin Muutenkin vatsa toimii normaalisti. Kiitos siis vinkeistä Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Icon_biggrin
Takaisin alkuun Siirry alas
Sipuli
Vierailija




Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty17.07.10 12:40

Täällä syödään Ranskiksille tarkoitettua ruokaa... Sitä saa ainakin Musti&Mirristä ja Faunatarista :}
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty
ViestiAihe: Vs: Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)   Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat) Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ranskiksen ruokavalio (hajuhaitat)
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
RANSKIS :: Ranskanbulldoggi Foorumi :: Kysymyksiä ranskanbulldogista-
Siirry: