RANSKIS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RANSKIS

Ranskanbulldoggi Foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 autoilu

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
sinikka
Vierailija




autoilu Empty
ViestiAihe: autoilu   autoilu Empty06.04.11 10:57

Evil or Very Mad meidän ranskispoika on alkanut voimaan huonosti autossa, on nyt 10kk.

tätä on nyt kestänyt pari kk. ennen ei ollut mitään ongelmaa. mikä mahtaisi auttaa.

pyrkii autosta pois, on levoton ja rauhaton koko matkan ajan. oksentaa usein

jo autossa tai heti kun pääsee pois. ei tule mielellään autoon, mutta kun joskus on

pakko ottaa koira matkaan. No
Takaisin alkuun Siirry alas
Roosa
Avoimessa, lähes valioyksilö
Avoimessa, lähes valioyksilö
Roosa


Viestien lukumäärä : 129
Location : Valkeakoski

autoilu Empty
ViestiAihe: Vs: autoilu   autoilu Empty06.04.11 13:11

Moi! Mun Roosa oli pentuna aivan järkyttävä oksentelija autossa ykä

Jos matkusti sylissä niin ei ollut ongelmaa. Mutta sitten alettiin käymään koirakoulussa, ja Roosan piti matkustaa yksin takapenkillä. Se oksensi kaikki mitä koirasta vaan voi irrota ja moneen kertaan. Autoon meneminen oli sille pakkopullaa, väkisin sai nostaa. Sitä harjoiteltiin paljon mm. antamalla Roosalle ruoka autoon ja sitten heti pois. Että se yhdistäisi mieleisen asian autoon menemisessä. Ja nameja annettiin autossa ja pieni ajo päälle ja lisää nameja ja pois...... Mutta ei tulosta eivoimitään

Sitten sain ohjeeksi ostaa Roosalle kevythäkin auton takapenkille. Eli koira tuntisi olonsa turvallisemmaksi kun on pienempi tila ja sitä voi peitellä ja suojata tarpeen mukaan. Häkkiä käytettiin ensin sisällä, niin että se tuli tutuksi, Roosa kävi sielä nukkumassa jne. Mutta kun häkki autoon laitettiin ja koira sinne niin johan taas laatta lensi. Ja häkkiin alkoi myös kakkaamaan notfunny

Olin jo melko toivoton. Näyttelymatkat yms oli yhtä tuskaa kun koira oksenteli ja pasko. Kesken matkan piti käydä välillä siivoomassa. Ajattelin jo että luovutan, siitä ei autoilijaa tule, muuten kuin niin et toinen ajaa ja Roosa saa olla repsikan sylissä. Kaikki turhat ajelut saa jäädä... tears

Sitten yhtenä päivänä mulle tuli kiire johonkin ja mun piti ottaa Roosa mukaan. En muista mikä juttu se oli, mut joku lyhyt ajomatka se oli. Nakkasin koiran etupenkille repsikan puolelle ja lähdin ajamaan. Ja kas, neiti oli ihan rauhassa, istui vain. Mä juttelin sille siinä niitä näitä ja matka taittui mukavasti ilman oksennuksia. Olin kyllä ihan puulla päähän lyöty että asia noin vain ratkesi. Se koki olon turvalliseksi kun sai olla vieressä. tapu

Siitä päivästä lähtien Roosa matkusti etupenkillä joko yksin tai siinä istuvan sylissä. Ei mennyt kauaa kun se itse kömpi takapenkille ja matkusti sieläkin ihan rauhassa. Autoon meneminen sujui ongelmitta, koira hyppäsi itse kyytiin ja meni etupenkille maaten.

Edelleen Roosa matkustaa mieluiten etupenkillä, jos saa itse päättää. Katselee maisemia tai torkkuu. Mutta kun kyytiläisiä tulee niin menee takapenkille. Nyt kun noita on kaksi, niin on etupenkillä melko ahdasta... Rolling Eyes Ehdottomasti hankintalistalla on turvavyövaljaat molemmille ja ne ovat kiinni sitten vain takapenkillä. Se onkin sitten toinen juttu, et kuinka siihen sopeutuvat! vislaus

Mut tämmösiä juttuja meillä... Kannattaa varmaan samoja harjoituksia ja asioita kokeilla ja toivoa että niistä löytyy ratkaisu. Tai että se ratkaisu löytyy tolleen "vahingossa" niinkuin meillä kävi! ajaa

Tsemppiä! sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
emmuska
Valioyksilö
Valioyksilö



Viestien lukumäärä : 470

autoilu Empty
ViestiAihe: Vs: autoilu   autoilu Empty06.04.11 20:48

Kuivattu inkivääri makeinen auttaa ainakin ihmisen oksenteluun, voisiko tästä olla myös koiralle apua?
Takaisin alkuun Siirry alas
Niia
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Niia


Viestien lukumäärä : 567
Location : Helsinki

autoilu Empty
ViestiAihe: Vs: autoilu   autoilu Empty06.04.11 22:57

Varmistaisin tuo Inkiväärin vaikka eläinllääkäriltä. Aineet jotka käyvät ihmisille eivät käy välttämättä koirille!

Meillä tuo dobberi uros kuolasi kuin alien pentuna ja oksenteli myöskin autoon.
Sekään ei halunnut autoon. Sitten kun kaverin koira tuli mulle kk hoitoon oppi Simo oleen stressaamatta autossa! siihen loppui kuolaaminen ja oksentaminen.
Ainut mitä se nykyään tekee ensimmäiset 15minon : Huutaa kun palosireeni ja huutaminen on vaan sitä et saattaa päästä johki kivaan paikkaan!! scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.crossbones.fi
Sponsored content





autoilu Empty
ViestiAihe: Vs: autoilu   autoilu Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
autoilu
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
RANSKIS :: Ranskanbulldoggi Foorumi :: Kysymyksiä ranskanbulldogista-
Siirry: