RANSKIS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RANSKIS

Ranskanbulldoggi Foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Pentuja!

Siirry alas 
+3
Sardiini
kerttuli
kaurapuuro
7 posters
KirjoittajaViesti
kaurapuuro
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
kaurapuuro


Viestien lukumäärä : 1171

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Pentuja!   Pentuja! Empty21.02.12 12:09

http://www.nelonen.fi/uutiset/videot-ja-uutisl%C3%A4hetykset?vt=video&vid=227575 nuija

Otsikko on siksi tuollainen, että herättäisi mahdollisimman monen pennunhaaveilijan huomion.
Takaisin alkuun Siirry alas
kaurapuuro
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
kaurapuuro


Viestien lukumäärä : 1171

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty22.02.12 12:30

Takaisin alkuun Siirry alas
kerttuli
Valioyksilö
Valioyksilö
kerttuli


Viestien lukumäärä : 273
Location : Hämeenlinna

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty23.02.12 2:12

Surullista Sad

Facebookissakin jo mietin että kuinkakohan paljon tuollaisia rekkoja yms autoja kulkee viranomaisten ohi?? Varmasti tooodella paljon No
Takaisin alkuun Siirry alas
Sardiini
Valioyksilö
Valioyksilö
Sardiini


Viestien lukumäärä : 159
Location : Vantaa

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty23.02.12 3:43

Aivan kamalaa! Hyvä, että se rekka jäi kiinni, toivottavasti niitä rekkoja ei ole paljon, jotka ovat päässeet vaivattomasti rajan yli. Saisi kyllä loppua tuommonen Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kristinbullat.blogspot.fi/
Anne
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Anne


Viestien lukumäärä : 671
Location : Elimäki

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty23.02.12 4:53

Jokaisen joka ei ole itse hakenut koiraa kasvattajalta vaan ostanut koiransa suomalaiselta välittäjältä kannattaa katsoa peiliin. Sillä juuri se sinun oma koirasi voi olla tuollaisen toiminnan kautta hankittu. nuija
Takaisin alkuun Siirry alas
http://personal.inet.fi/koti/ayras
saijairak
Valioyksilö
Valioyksilö
saijairak


Viestien lukumäärä : 336

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty24.02.12 4:48

Kylläpä laittaa ihan tosiaan vihaksi!
Takaisin alkuun Siirry alas
Suski
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani



Viestien lukumäärä : 740

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty25.02.12 1:11

kerttuli kirjoitti:
Surullista Sad

Facebookissakin jo mietin että kuinkakohan paljon tuollaisia rekkoja yms autoja kulkee viranomaisten ohi?? Varmasti tooodella paljon No

Aamupostin uutisen mukaan Italian poliisi teki edellisviikolla vastaavan ratsian josta paljastui 272 koiranpentua.

Edellisellä viikolla oli myös Saksan rajalla tehty vastaava paljastus.

Ja operaation nimi oli muuten Bulldog... ei varmaan tarvitse kysyä miksi? Evil or Very Mad

^^ Anne kirjoittikin jo asian Suomeakin koskevan pointin!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kolumbus.fi/tom.tuominen/
Sardiini
Valioyksilö
Valioyksilö
Sardiini


Viestien lukumäärä : 159
Location : Vantaa

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty25.02.12 2:16

Kai nää on yleensä rekisteröimättömiä sitten? Meinaan mulla on vastaava tapaus, mutta mulla on kyllä rekisteröity koira ja ihan näyttävästä suvustakin. Sillä erolla tosiaan, että alunperin kasvattaja haki sijoituskoiraksi mutta myikin sitten kokonaan mulle. Toivottavasti minun koiruli ei ole tuollaisessa rekassa kulkenut satojen koirien kanssa, sain kyllä käsityksen, että hän on ihan lentokoneella tullut ja kasvattaja kävi itse hakemassa hänet kentältä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kristinbullat.blogspot.fi/
kerttuli
Valioyksilö
Valioyksilö
kerttuli


Viestien lukumäärä : 273
Location : Hämeenlinna

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty25.02.12 3:37

Tiedän yhden tutun tutun joka todellakin osti "ranskiksen" pennun pääkaupunkiseudulta HUOLTOASEMAN PIHALTA jostain epämääräisestä autosta. Sen enempää en ole tästä jo nyt aikuisesta koirasta kysellyt.. Miten ei voi hälytyskellot soida ja kovaa? Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Anne
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani
Anne


Viestien lukumäärä : 671
Location : Elimäki

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty25.02.12 5:33

Sardiini kirjoitti:
Kai nää on yleensä rekisteröimättömiä sitten? Meinaan mulla on vastaava tapaus, mutta mulla on kyllä rekisteröity koira ja ihan näyttävästä suvustakin. Sillä erolla tosiaan, että alunperin kasvattaja haki sijoituskoiraksi mutta myikin sitten kokonaan mulle. Toivottavasti minun koiruli ei ole tuollaisessa rekassa kulkenut satojen koirien kanssa, sain kyllä käsityksen, että hän on ihan lentokoneella tullut ja kasvattaja kävi itse hakemassa hänet kentältä.

Valitettavasti samalla tavalla tuodaan sekä rekisteröityjä kuin rekisteröimättömiä. Autot ahdetaan täyteen koiria ja täällä päässä on välittäjä joka myy pennut eteenpäin. Olen kuullut että myös ranskiskasvattajien parissa toimii näitä välittäjiä. Sad

Se keneltä olet koirasi ostanut ei ole koirasi kasvattaja vaan kasvattaja on se joka koirasi rekisteritodistuksessa lukee kasvattajan kohdalla.

Pennut ovat halpoja noissa entisissä itäblogin maissa, maksavat vain murto-osan siitä mitä pennut maksavat täällä. Välittäjät ottavat omansa välistä ja pentujen hinta on täällä myytäessä huomattavasti kalliimpi. Nämä välittäjät tekevät tuota tätä vain rahasta. Heidän tarinansa siitä miten pentu on tänne tullut ei aina välttämättä pidä paikkaansa.

Siksi edelleen korostan, että te jotka ostatte näitä tuontikoiria menkää itse hakemaan pentunne. Näette millaisissa oloissa se on kasvanut ja tiedätte varmasti miten se on tänne tullut ja saatte sen taatusti halvemmalla kuin välittäjän kautta!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://personal.inet.fi/koti/ayras
Afrida
Valioyksilö
Valioyksilö
Afrida


Viestien lukumäärä : 172

Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty29.02.12 10:01

^ Samaa mieltä ylläolevien kanssa.

On kyllä kauheita nämä tapaukset.. No Luojan kiitos noista rekoista edes muutama jää kiinni.

Ärsyttää kyllä miten helposti rajan yli pääsee! Evil or Very Mad Kun viime kesänä tuotiin auto Virosta, ei kukaan vilkassut edes takapenkille ketä on kyydissä kun passeja katsottiin Viron puolella. Autossa oli takana tummennetut ikkunat ja passintarkastajakin vain tyytyi siihen että sanottiin takana istuvan kaksi henkilöä. Tuli heti mieleen, että ei ole kovin vaikea takakontissa muutamaa koiranpentua kuljettaa, jos noin huolimattomasti autot lasketaan rajan yli..

Henkilökohtaisesti inhoan tuontikoiria ranskisten kohdalla, vaikka kyllähän nämä "hyvät" tuontikoirat lisäävät ranskisten geeniperimää. Kyllä niitä alkaa melkein joka toisella, ellei useammallakin olla (kun selailee vaikka uusia ranskis jäseniä mitä liittyy foorumille). Toivotaan että tulevaisuudessa ranskisten ostajat olisivat vähän huolellisempia noiden ihanien tuontikoiriensa/paperittomien koiriensa suhteen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.frenda-anna.blogspot.com
Sponsored content





Pentuja! Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuja!   Pentuja! Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pentuja!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
RANSKIS :: Ranskanbulldoggi Foorumi :: Kysymyksiä ranskanbulldogista-
Siirry: